Takaisin

Istekki avasi neuvontalinjan tukemaan etäkoulutyötä

 

Istekki Oy avasi maksuttoman neuvontalinjan tukemaan etäkoulutyötä Kuopiossa ja Tuusniemellä

Tiedote 30.3.2020

Suurin osa Suomen koulutoiminnasta on siirtynyt verkkoon koronaviruspandemian leviämisen ehkäisemiseksi ja oppilaat työskentelevät pääosin kotoa käsin, hyödyntäen erilaisia etätyövälineitä ja -ohjelmistoja.

Istekki Oy haluaa olla mukana edistämässä sujuvaa etäopetusta avaamalla maksuttoman neuvontalinjan koulupuolen asiakkaidensa (Kuopion kaupunki ja Tuusniemen kunta) oppilaille, huoltajille ja opettajille. Neuvontalinja opastaa erilaisissa etäopiskeluun liittyvien tietoteknisten työkalujen, kuten ohjelmistojen ja laitteiden, käytössä.


- Haluamme kantaa kortemme kekoon poikkeustilanteen sujuvoittamiseksi ja tarjota ICT-asiantuntijoidemme apua Kuopion ja Tuusniemen peruskoulujen ja lukioiden osalta niin oppilaille, opettajille, rehtoreille kuin huoltajillekin, Istekin toimitusjohtaja Lasse Koskivuori kertoo.

Palvelu on otettu käyttöön Istekin asiakasomistajana ja koulupuolen asiakkaana toimivien Kuopion kaupungin ja Tuusniemen kunnan osalta tänään 30.3.2020


- Tavoitteenamme on saada oppimista hidastavat tai keskeyttävät ICT-ongelmat minimiin, jolloin oppilaat ja opettavat voivat keskittyä täysin opetukseen ja koulutehtävien suorittamiseen, Koskivuori jatkaa.

Neuvontalinja tullaan pitämään auki arkisin klo 9-16 koko koronaviruspandemian aiheuttaman etäopiskelujakson ajan.


- Neuvontalinja tukee hyvin koulutyön sujuvuutta tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Saimme Istekiltä viime viikon lopulla ehdotuksen maksuttoman neuvontalinjan avaamisesta ja tänään se on jo toiminnassa. On hyvä, että saimme Istekiltä konkreettisen avun ja ICT-alan ammattilaisten tuen myös oppilaidemme ja opettajiemme käyttöön, Kuopion apulaiskaupunginjohtaja Pekka Vähäkangas toteaa.

 

Lisätiedot:

Lasse Koskivuori
Toimitusjohtaja
+358 44 434 1234
lasse.koskivuori@istekki.fi